Ders çalışamıyorum,hedeflerimi gerçekleştiremiyorum mu diyorsunuz?
Sıfırdan ders çalışma alışkanlığı edinmeyi amaçladığım günlüğüme hoşgeldiniz :)
Neden mi kendime böyle güveniyorum çünkü daha öncesinde bu alışkanlığı sıfırdan edindim ;)
Ancak ne yazık ki körele körele artık ders çalışma alışkanlığımı kaybettim.Evet güzel alışkanlıklar kaybedilebilir, üzücü :(
Ayrıca bu günlük,3 kez okuduğum Pürdikkat çalışma(Deep Work)-Cal Newport kitabının kendimce uygulanması.Bu kitap benim için bir dönüm noktası oldu,hayatıma gerçekten ciddi katkısı oldu.Fakat kullanılmayan bilgi unutuluyor,bu kitabın 2.kısmını (pratik kısmını) yeniden okuyacağım.Ve öğrendiklerimi çalışma hayatımı şekillendirmek için uygulayacağım.Aslında çoğu şeye aşinayım,ama bazılarını unuttum.
Gelelim bu günlüğü tutmamın amacına,biliyorum ki bu günlüğü okuyorsan hayalleri olan hedeflerini gerçekleştirmek isteyen güzel kalpli birisin ama bunu bir türlü yapamadın.Çünkü oturup derse odaklanamıyor,çalışamıyorsun.Evet ben de öyleydim :) Ne güzel ortak yanlarımız da var senle ;) Bir sonraki ortak noktamız ders çalışma alışkanlığı olan,disiplinli,hayallerini gerçekleştirebilen kişiler olmak neden olmasın değil mii
Pekii,kısaca kendimi tanıtmak gerekirse;Yusuf ben.Bilgisayar Mühendisliği 1.sınıf öğrencisiyim.Bölümüm %100 ingilizce ve maalesef benim ingilizcem pek iyi değil😞
Bu günlüğün amacı ne peki tam olarak?
-21 gün sonra ve devamında günlük 4 ile 6 saat arasında pürdikkat alışkanlığı edinmek.
Bunu nasıl yapacağız?
-Değişime hazır olmanız gerekli ;)
-Pürdikkat-Cal Newport kitabını öncelikle okumanızı tavsiye ederim.
-Öğrendiğiniz şeyleri uygulamaya çalışıp geri bildirimleri analiz edip verimliliğimizi artıracağız.
-Ve benim nasıl uyguladığımı görerek ve kendinizle karşılaştırarak kendi verimliliğinizi artırabileceksiniz diye düşünüyorum.
Sonuç olarak bu bize ne katacak ya gerçekten?
-Bu soruyu kişisel olarak cevap vermek gerekirse,çalışan ve hayallerini hedeflerini gerçekleştiren insan hayatından tatmin olur daha kolay mutlu olabilir yani ben öyleyim.
-Belki koyduğumuz hedefleri tam olarak başaramayacağız ama çalışmanın,alın teri dökmenin verdiği mutluluk hissini tatmak😊
-Bu sürecin sonunda elde ettiğimiz teorik bilgi ve tecrübe ile artık bu konuya nasıl adapte olacağımızı bileceğiz.Ve bu bize uzun vadede ciddi bir değer katacak.
Bu süreçte başardığımızı nasıl anlarız?
çok basit
-Tabiki öncelikle kişisel hedeflerimizi gerçekleştirerek.
-Artık odaklanarak rahatlıkla günlük 4-6 saat çalışabiliyorsak.
Bunları gerçekleştirdiğinizde, Tebrikler başardınız 💙
Bu kısımdan sonra daha çok günlük şeklinde ilerleyecek ve daha özel şeyler içerecek.Bunları okuyarak bu konuda benim deneyimlerimi ve sürecimi görebileceksiniz.
-------------------------------------------------------------------------------
Yeniden selamm,bugün yani bu günlüğe başlama tarihim 21 Mayıs 2020.
Her güzel şeyin bir sonu olduğu gibi bu tatlı günlüğün de bir sonu var.Tahminime göre,bu süreç yaklaşık 20 ile 40 gün arası sürecek.
Öncelikle pürdikkat kitabının ikinci kısmını not alarak okumam gerekmekte.
Şu an çok tembelim,ödevlerimi bile yapamıyorum.Teslim tarihine 8 saat kalmış ve hala ödevime başlamadım..
Kişisel Hedefim:Günlük 4-5 blok halinde 4-6 saat arası çalışmak.
Gün gün düşüncelerimi yazacağım,her günü kendimce isimlendireceğim 😉
-------------------------------------------------------------------------------
21.05.2020 Perşembe 1.gün [ Tembellikten Uyanma]
Selamlar.
Tüm şeffaflığımla ne yaptığımı söyleyeceğim.
Ödevimi yetiştiremedim.Kitabı da okuyamadım.Öyle herhangi bir değişiklik yok. Ders çalıştım ama ne kadar çalıştığımı bilmiyorum.Yarın daha iyi olacağına inanıyorum.
22.05.2020-14.06.2020 [Talihsiz Planlama]
Merhaba.Bu bloga başladığım gün sonrasında ramazan bayramı vardı.Köye gitmek durumunda kaldık.Çok soğuktu ve internetim yoktu.Günlerim boşa geçmişti.O kadar da boş değil tabiki,sınav ve birkaç konuya çalıştım.Ama yine de çok verimsizdi.İçimdeki iyi şeyler yapma isteği giderek azalmıştı.İçimdeki ders çalışma isteği o kadar sönmüştü ki.Fakat bu sönme giderek devam etti.Şehre,evime geldiğimde ise üstümdeki tembellik daha da artmıştı ve ben bunu arttırmaya devam ettim.Dürüst olmak gerekirse sevdiğim,konuştuğum birisi vardı.Artık mesajlarıma cevap vermemeye başladı.O zaman aklım ona gitti ve çok yıprandım.Bu sefer de ondan soğudum ve kendimii duygusal boşlukta buldum.İçimdeki can sıkıntısını ve huzursuzluğun sebebi hayatımı istediğim gibi yaşayamam,duygularıma ve hazlarıma esir olmamdı.O duygusal boşlukta birkaç chat uygulaması ile geçirdim vaktimi.Çok boş vakit geçirdim.Odaklanmaktan o kadar uzaktım ki,zaten çok dalgın biriyimdir ve kafamda absürd komedi dizi senaristi yaşıyor gibi bir şey. :D biraz önce ne dedim anlamadın evet ☺☺ Bir çok kişiyle tanıştım bu süreç boyunca ve huzursuz uyuyordum.Çünkü kendime bir şeyler katmıyor ve kaptansız bir gemi gibi sürüklenip gidiyordum öylece.Odaklanmaktan o kadar uzaktım ki.Odaklanmadan o kadar uzaktım ki.Ben baya dalgın bir kişiyim işte.Dönüp dolaşıp 0'a geleceğimi zannediyordum ama eksilere düşmüştüm.
Merak etme hiç sorun yok,bunları yazmamın sebebi nasıl bir durumda olduğunu görmen.Ben bu durumu daha önce yendim ve gerek tecrübelerimle gerekse teorik bilgilerimle bundan çıkmanın yolunu biliyorum.Bakalım yine bu işin içinden çıkabilecek miyim,ben asla ümitsiz değilim ama en fazla geç olur veyahut çıkamasam da tüm şeffaflığımla yazdığım için neden olmadığını 3.bir bakış açısıyla sen tahmin edebilirsin :)
------------------------------------------------------------------------------- Günlüğü devam ettirmemeye karar verdim.Nedeninin bilmiyorum ama özel hayatımı çok fazla belirtmek istemediğime sanırım.Aynı zor bir dönemdeyiz,koronavirüs olunca ve aynı zamanda aile evinde olmuyor.Yani ben yapamıyorum.Kusura bakmayın.Kendinize iyi bakın.
Sıfırdan ders çalışma alışkanlığı edinmeyi amaçladığım günlüğüme hoşgeldiniz :)
Neden mi kendime böyle güveniyorum çünkü daha öncesinde bu alışkanlığı sıfırdan edindim ;)
Ancak ne yazık ki körele körele artık ders çalışma alışkanlığımı kaybettim.Evet güzel alışkanlıklar kaybedilebilir, üzücü :(
Ayrıca bu günlük,3 kez okuduğum Pürdikkat çalışma(Deep Work)-Cal Newport kitabının kendimce uygulanması.Bu kitap benim için bir dönüm noktası oldu,hayatıma gerçekten ciddi katkısı oldu.Fakat kullanılmayan bilgi unutuluyor,bu kitabın 2.kısmını (pratik kısmını) yeniden okuyacağım.Ve öğrendiklerimi çalışma hayatımı şekillendirmek için uygulayacağım.Aslında çoğu şeye aşinayım,ama bazılarını unuttum.
Gelelim bu günlüğü tutmamın amacına,biliyorum ki bu günlüğü okuyorsan hayalleri olan hedeflerini gerçekleştirmek isteyen güzel kalpli birisin ama bunu bir türlü yapamadın.Çünkü oturup derse odaklanamıyor,çalışamıyorsun.Evet ben de öyleydim :) Ne güzel ortak yanlarımız da var senle ;) Bir sonraki ortak noktamız ders çalışma alışkanlığı olan,disiplinli,hayallerini gerçekleştirebilen kişiler olmak neden olmasın değil mii
Pekii,kısaca kendimi tanıtmak gerekirse;Yusuf ben.Bilgisayar Mühendisliği 1.sınıf öğrencisiyim.Bölümüm %100 ingilizce ve maalesef benim ingilizcem pek iyi değil😞
Bu günlüğün amacı ne peki tam olarak?
-21 gün sonra ve devamında günlük 4 ile 6 saat arasında pürdikkat alışkanlığı edinmek.
Bunu nasıl yapacağız?
-Değişime hazır olmanız gerekli ;)
-Pürdikkat-Cal Newport kitabını öncelikle okumanızı tavsiye ederim.
-Öğrendiğiniz şeyleri uygulamaya çalışıp geri bildirimleri analiz edip verimliliğimizi artıracağız.
-Ve benim nasıl uyguladığımı görerek ve kendinizle karşılaştırarak kendi verimliliğinizi artırabileceksiniz diye düşünüyorum.
Sonuç olarak bu bize ne katacak ya gerçekten?
-Bu soruyu kişisel olarak cevap vermek gerekirse,çalışan ve hayallerini hedeflerini gerçekleştiren insan hayatından tatmin olur daha kolay mutlu olabilir yani ben öyleyim.
-Belki koyduğumuz hedefleri tam olarak başaramayacağız ama çalışmanın,alın teri dökmenin verdiği mutluluk hissini tatmak😊
-Bu sürecin sonunda elde ettiğimiz teorik bilgi ve tecrübe ile artık bu konuya nasıl adapte olacağımızı bileceğiz.Ve bu bize uzun vadede ciddi bir değer katacak.
Bu süreçte başardığımızı nasıl anlarız?
çok basit
-Tabiki öncelikle kişisel hedeflerimizi gerçekleştirerek.
-Artık odaklanarak rahatlıkla günlük 4-6 saat çalışabiliyorsak.
Bunları gerçekleştirdiğinizde, Tebrikler başardınız 💙
Bu kısımdan sonra daha çok günlük şeklinde ilerleyecek ve daha özel şeyler içerecek.Bunları okuyarak bu konuda benim deneyimlerimi ve sürecimi görebileceksiniz.
-------------------------------------------------------------------------------
Yeniden selamm,bugün yani bu günlüğe başlama tarihim 21 Mayıs 2020.
Her güzel şeyin bir sonu olduğu gibi bu tatlı günlüğün de bir sonu var.Tahminime göre,bu süreç yaklaşık 20 ile 40 gün arası sürecek.
Öncelikle pürdikkat kitabının ikinci kısmını not alarak okumam gerekmekte.
Şu an çok tembelim,ödevlerimi bile yapamıyorum.Teslim tarihine 8 saat kalmış ve hala ödevime başlamadım..
Kişisel Hedefim:Günlük 4-5 blok halinde 4-6 saat arası çalışmak.
Gün gün düşüncelerimi yazacağım,her günü kendimce isimlendireceğim 😉
-------------------------------------------------------------------------------
21.05.2020 Perşembe 1.gün [ Tembellikten Uyanma]
Selamlar.
Tüm şeffaflığımla ne yaptığımı söyleyeceğim.
Ödevimi yetiştiremedim.Kitabı da okuyamadım.Öyle herhangi bir değişiklik yok. Ders çalıştım ama ne kadar çalıştığımı bilmiyorum.Yarın daha iyi olacağına inanıyorum.
22.05.2020-14.06.2020 [Talihsiz Planlama]
Merhaba.Bu bloga başladığım gün sonrasında ramazan bayramı vardı.Köye gitmek durumunda kaldık.Çok soğuktu ve internetim yoktu.Günlerim boşa geçmişti.O kadar da boş değil tabiki,sınav ve birkaç konuya çalıştım.Ama yine de çok verimsizdi.İçimdeki iyi şeyler yapma isteği giderek azalmıştı.İçimdeki ders çalışma isteği o kadar sönmüştü ki.Fakat bu sönme giderek devam etti.Şehre,evime geldiğimde ise üstümdeki tembellik daha da artmıştı ve ben bunu arttırmaya devam ettim.Dürüst olmak gerekirse sevdiğim,konuştuğum birisi vardı.Artık mesajlarıma cevap vermemeye başladı.O zaman aklım ona gitti ve çok yıprandım.Bu sefer de ondan soğudum ve kendimii duygusal boşlukta buldum.İçimdeki can sıkıntısını ve huzursuzluğun sebebi hayatımı istediğim gibi yaşayamam,duygularıma ve hazlarıma esir olmamdı.O duygusal boşlukta birkaç chat uygulaması ile geçirdim vaktimi.Çok boş vakit geçirdim.Odaklanmaktan o kadar uzaktım ki,zaten çok dalgın biriyimdir ve kafamda absürd komedi dizi senaristi yaşıyor gibi bir şey. :D biraz önce ne dedim anlamadın evet ☺☺ Bir çok kişiyle tanıştım bu süreç boyunca ve huzursuz uyuyordum.Çünkü kendime bir şeyler katmıyor ve kaptansız bir gemi gibi sürüklenip gidiyordum öylece.Odaklanmaktan o kadar uzaktım ki.Odaklanmadan o kadar uzaktım ki.Ben baya dalgın bir kişiyim işte.Dönüp dolaşıp 0'a geleceğimi zannediyordum ama eksilere düşmüştüm.
Merak etme hiç sorun yok,bunları yazmamın sebebi nasıl bir durumda olduğunu görmen.Ben bu durumu daha önce yendim ve gerek tecrübelerimle gerekse teorik bilgilerimle bundan çıkmanın yolunu biliyorum.Bakalım yine bu işin içinden çıkabilecek miyim,ben asla ümitsiz değilim ama en fazla geç olur veyahut çıkamasam da tüm şeffaflığımla yazdığım için neden olmadığını 3.bir bakış açısıyla sen tahmin edebilirsin :)
------------------------------------------------------------------------------- Günlüğü devam ettirmemeye karar verdim.Nedeninin bilmiyorum ama özel hayatımı çok fazla belirtmek istemediğime sanırım.Aynı zor bir dönemdeyiz,koronavirüs olunca ve aynı zamanda aile evinde olmuyor.Yani ben yapamıyorum.Kusura bakmayın.Kendinize iyi bakın.
Yorumlar
Yorum Gönder